Главная страница Случайная лекция Мы поможем в написании ваших работ! Порталы: БиологияВойнаГеографияИнформатикаИскусствоИсторияКультураЛингвистикаМатематикаМедицинаОхрана трудаПолитикаПравоПсихологияРелигияТехникаФизикаФилософияЭкономика Мы поможем в написании ваших работ! |
Змістовий модуль 1. Література Європи та США першої половини XІХ ст
Семінарське заняття № 1. Романтичне двосвіття в новелах Е.-Т.-А. Гофмана «Малюк Цахес» і «Золотий горщик».
1. Двосвіття в житті та творчості Е.-Т.-А. Гофмана. 2. Подвійність жанрово-композиційної структури новел. 3. Реалізація романтичного двосвіття в образній системі творів. 4. Образи Бальтазара та Ансельма, їх спорідненість та відмінність. 5. Образ Цахеса, його універсальний характер. 6. Іронія, гротеск і сатира, їх роль у створенні образів. 7. Романтичні образи-символи в новелі, їх функції.
Література: 1. Гофман Е.Т.А. Малюк Цахес. Золотий горщик (будь-яке видання). 2. Жирмунский В.М. Немецкий романтизм и современная мистика. – СПб., 1996. 3. Зарубежная литература XIX века: Практикум [отв. ред. В.А. Луков] – М., 2002. 4. История всемирной литературы. В 9-ти т. – М., 1989. – Т.6. – С.51-65. 5. История зарубежной литературы XIX века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М., 1991. 6. Карельский А. Э.Т.А. Гофман // Гофман Э.Т.А. Собр. соч.: В 6 т. – Т.1. – М., 1991. – С.5–26. 7. Луков В.А. История литературы: Зарубежная литература от истоков до наших дней. – М., 2003. 8. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – Тернопіль, 2008. 9. Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература. Романтизм: Учебное пособие. – М., 2002.
Семінарське заняття № 2. В. Скотт як творець жанру історичного роману. Роман «Айвенго».
1. Жанр історичного роману в творчості В. Скотта. Історія та її смисл в інтерпретації письменника. 2. Історична основа роману, засоби створення історичного колориту (побутові сцени та історичні деталі (навести приклади). 3. Система образів у романі: а) образи англосаксів, їх соціальний склад. Роль іронії в створенні образів; б) образи норманів, тема рицарства у сприйнятті В. Скотта; в) образи євреїв, специфіка моральної позиції В. Скотта; г) представники народу (йомени) в романі. Роль народу в історії. Роль фольклора в створенні образів; д) реальні історичні постаті та їх значення в розвитку сюжету. 4. Образ Айвенго: місце в історичному конфлікті, функція в романі. 5. Новаторство В. Скотта як творця історичного роману.
Література: 1. Скотт В. Собрание сочинений: В 8-ми т. – М., 1990. 2. Зарубежная литература XIX века: Практикум [отв. ред. В.А. Луков] – М., 2002. 3. История всемирной литературы. В 9-ти т. – М., 1989. – Т. 6. – С.87-112. 4. История зарубежной литературы XIX века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М., 1991. 5. Ладыгин М.Б. Романтический роман. – М., 1981. 6. Луков В.А. История литературы: Зарубежная литература от истоков до наших дней. – М., 2003. 7. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – Тернопіль, 2008. 8. Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература. Романтизм: Учебное пособие. – М., 2002.
Семінарське заняття № 3. Поема Дж.Г. Байрона «Паломництво Чайльд-Гарольда» як новий тип поеми.
Література: 1. Байрон Дж. Г. Сочинения. Стихотворения и поэмы. Пер. с англ. – М., 1989. 2. Дьяконова Н. Лирическая поэзия Байрона. – М., 1975. 3. Зарубежная литература XIX века: Практикум [отв. ред. В.А. Луков] – М., 2002. 4. История всемирной литературы. В 9-ти томах. – М., 1989. – Т.6. – С.87-112. 5. История зарубежной литературы XIX века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М., 1991. 6. Литературные манифесты западноевропейских романтиков / Под ред. А.С. Дмитриева. – М., 1980. 7. Луков В.А. История литературы: Зарубежная литература от истоков до наших дней. – М., 2003. 8. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – Тернопіль, 2008. 9. Ніколенко О. М. Романтизм у поезії: Г. Гейне, Дж.Г. Байрон, А. Міцкевич, Г. Лонгфелло: Посіб. для вчителя. – Х., 2003. 10. Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература. Романтизм: Учебное пособие. – М., 2002.
Семінарське заняття № 4. Романтична картина світу в романі В. Гюго «Собор Паризької Богоматері».
1. «Передмова до драми «Кромвель»: викладення літературно-естетичних поглядів В. Гюго. 2. Романтична концепція історії В. Гюго, її відображення в романі. Значення публіцистичних глав. 3. Система образів роману, їх символічний зміст, вираження в них історичного конфлікту, ідеї фатуму/долі. 4. Соціальна проблематика роману: образ народу (Палац правосуддя, Двір чудес). 5. Художня специфіка роману: контраст та гротеск як домінуючі прийоми, «живописність» манери В. Гюго. Завдання:законспектувати «Передмову до драми «Кромвель» В. Гюго. Література: 1. Гюго В. Собор Парижской Богоматери. – К., 1993. 2. Луков В.А. История литературы: Зарубежная литература от истоков до наших дней. – М., 2003. 3. История зарубежной литературы XIX века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М., 1991. 4. Зарубежная литература XIX века: Практикум [отв. ред. В.А. Луков] – М., 2002. 5. Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература. Романтизм: Учебное пособие. – М., 2002. 6. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – Тернопіль, 2008. 7. Литературные манифесты западноевропейских романтиков / Под ред. А.С. Дмитриева. – М., 1980.
Семінарське заняття № 5. Художня специфіка та мотивний комплекс творчості Е.А. По. 1. Реалізація поетологічних концепцій Е.А. По у його художній творчості («Ворон», «Улялюм», «Аннабель Лі», «Місто серед моря»): - тема смерті, тема влади мертвих над живими, минулого над теперішнім; - реалізація романтичної категорії Піднесеного; - концепція «ідеального кохання». 1. Художня специфіка поезії Е.А. По: сугестивність, метафоричність, символізм, музикальність. 2. Тематика, проблематика та художня своєрідність «страшної новели» Е. По «Падіння дому Ашерів»: реалізація тем смерті та жаху, емотивність, кольорова палітра. Функції фігури оповідача та образів природи. 3. Інтерпретація двійництва в новелі «Вільям Вільсон». Двійник як втілення совісті. 4. Тема мистецтва і митців в новелі «Овальний портрет». 5. Риси романтичної поетики в новелістиці Е.А.По.
Завдання:законспектувати есе Е.А. По «Філософія творчості» за поданим планом: 1. Принципи побудови сюжету твору. Мета статті. 2. Обсяг твору. 3. Вибір враження / ефекту, що має бути досягненим за допомогою віршу. 4. Сутність поняття «прекрасне». 5. Вибір поетичної інтонації. 6. Пошуки домінуючого художнього прийому віршу, його звукове оформлення. 7. Вибір предмету поетичного твору. 8. Композиція і кульмінація твору. 9. Техніка віршування та прагнення до оригінальності. 10. Хронотоп віршу. 11. Роль суггестивності.
Література: 1. По Э. Собрание сочинений: в 4-х т. – М., 1993. 2. Боброва М.Н. Романтизм в американской литературе XIX века. – М., 1972. 3. Зарубежная литература XIX века: Практикум [отв. ред. В.А. Луков] – М., 2002. 4. Зверев А. Вдохновенная математика Едгара По // По Э.А. Стихотворения. Новеллы. Повесть о приключениях Артура Гордона Пима. Эссе: Пер. с англ. / Э.А. По. - М.: НФ «Пушкинская библиотека», 2ООО; «Издательство ACT», 2003 // http://www.kulichki.com/moshkow/INOFANT/POE/poe0_2.txt 5. История всемирной литературы: В 9 т. – М., 1989. – Т. 6. – С. 571-577. 6. История зарубежной литературы XIX века / Под ред. Н.А. Соловьевой. – М., 1991. 7. Ковалев Ю.В. Эдгар Алан По. Новеллист и поэт. – Л.,1984. 8. Луков В.А. История литературы: Зарубежная литература от истоков до наших дней. – М., 2003. 9. Наливайко Д.С., Шахова К.О. Зарубіжна література ХІХ сторіччя. Доба романтизму: підручник. – Тернопіль, 2008. 10. Пригодій С.М., Горенко О.П. Американський романтизм. Полікритика: Навч. посібник. – К., 2006. 11. Шумкова Т.Л. Зарубежная и русская литература. Романтизм: Учебное пособие. – М., 2002.
Дата добавления: 2015-07-26; просмотров: 573; Нарушение авторских прав Мы поможем в написании ваших работ! |